Geleidelijk aan, werd Codata een referentie in de winkelvastgoedmarkt en de retail in Frankrijk, daarna in Europa.

Het bedrijf Codata werd opgericht in 1989, rondom een Begeleidingsproject voor de ontwikkeling van nationale en internationale merken. Op dat moment bestaat er geen enkele significante database gewijd aan winkelvastgoed. Zo ontstond het idee een database van Winkellocaties te ontwerpen, bruikbaar voor alle professionals uit de sector

In het universum van "Retail Property Intelligence"

Aanvankelijk is het Project eenvoudig. Het beperkt zich tot Frankrijk en bestaat uit het ontwerp van een database van de detailhandel en steunt op field-research en het cartografisch weergeven van deze gegevens.

De eerste cartografische voorstellingen gebeuren op papier: plannen in A0 formaat, registers en "Gidsen van Handelsgebieden" en kennen een groot succes eind de jaren '90.

Sindsdien evolueerde het bedrijf en nieuwe diensten zagen het daglicht.

Van papier naar het internet - van één land naar tien landen

In 2003, verlaat Codata de "papier" methode en ontwikkelt zijn online diensten teneinde de beschikbaarheid van de gegevens via de zoekmotors voor winkelvastgoed en retail te optimaliseren:

  • Zoekmotors ontworpen teneinde antwoord te bieden op de vragen die professionals uit de sector zich dagelijks stellen
  • De ontwikkeling van een dynamische en flexibele online mapping interface

Ondertussen werkt Codata aan een permanente verrijking van zijn database

  • De voorstelling van alle Handelsgebieden van stadscentra, winkelcentra, activiteitszones (ZAC), retail parks en outlet centers (7.700 Handelsgebieden et 700.000 Winkellocaties)
  • Een ontwikkeling op Europese schaal: België/Luxemburg (2007), Italië/Spanje (2009), Portugal/Nederland (2011) en Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk (2012).

Codata verbertert en diversifieert voortdurend zijn producten en diensten teneinde te beantwoorden aan de eisen van de klanten met oplossingen zoals abonnementsvorm 24/7 en downloaden op aanvraag.